papar1

  • ۰
  • ۰

شامپوهای ریزش مو را به صورت آنلاین جستجو کنید و صدها محصول مختلف پیدا خواهید کرد ، از درمان های کاملا طبیعی گرفته تا شامپوهای بالینی که برای کاهش DHT و جلوگیری از ریزش مو طراحی شده اند.

همچنین وعده های زیادی خواهید یافت - برخی از مواد تشکیل دهنده از بین بردن ریزش مو ، رشد مجدد موهای از دست رفته و بازگرداندن خط موی قبلی شما است.

درست مثل اکثر محصولات مراقبت شخصی ، برخی از شامپوهای ریزش مو در مردان مزایای واقعی دارند ، در حالی که برخی دیگر با توجه به تبلیغ و بازاریابی بیش از اندازه گیری رشد مجدد مو یا جلوگیری از ریزش مو طراحی شده اند.

در این راهنما ، مواد اصلی را که ممکن است بخواهید در یک شامپو برای جلوگیری یا جلوگیری از ریزش مو جستجو کنید ، بررسی خواهیم کرد. ما همچنین برخی از مطالعات را بررسی خواهیم کرد که نشان می دهد کدام مواد می توانند به طور بالقوه در جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد موهای سالم و ضخیم شما نقش داشته باشند.

اگرچه نیازی به جستجوی همه این مواد در شامپوی غلیظ کننده مو نیست ، اما ممکن است بخواهید شامپویی را که حاوی حداقل یک یا دو ماده باشد یا مواد موثره موجود در لیست ما امتحان کنید.

ترکیبات مسدود کننده DHT
آماده برای شروع؟ بیایید با مهمترین موادی که باید در شامپوی ریزش مو برای مردان جستجو کنید شروع می کنیم: مسدود کننده های DHT. این مواد برای جلوگیری از ریزش مو و جلوگیری از اتصال دی هیدروتستوسترون به فولیکول های مو و آسیب رساندن به آنها طراحی شده اند.

کتوکونازول
کتوکونازول یکی از رایج ترین مواد فعال در شامپوهای ریزش مو است. کتوکونازول برای کنترل قارچهای پوستی و جلوگیری از بیماریهای رایج پوست تحریک شده است ، به طور گسترده ای در شامپوها و داروهای دارویی به عنوان وسیله ای برای کنترل شوره سر ، بثورات پوستی و ریزش مو استفاده می شود.

یکی از بزرگترین مزایای کتوکونازول این است که با اختلال در مسیر DHT در ارتباط است - وسیله ای که تستوسترون به DHT تبدیل می شود ، هورمونی که به طور فعال به فولیکول های موی جلو و تاج در مردان حمله می کند.

اگرچه ارتباط بین کتوکونازول و DHT به اندازه داروهای ضد ریزش مو مانند فیناستراید قوی نیست ، اما هنوز هم نشانه خوبی است که کتوکونازول به طور فعال روی همان گیرنده هایی کار می کند که مسئول طاسی مردانه هستند.

اسید سالیسیلیک
در حالی که اسید سالیسیلیک (ماده ای طبیعی که در همه موارد از گردو گرفته تا پوست بید سفید یافت می شود) با مهار DHT نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو ندارد ، اما به کاهش سطح سبوم پوست شما کمک می کند و از ایجاد DHT جلوگیری می کند. با گذشت زمان بالا

سبوم ماده ای مومی و روغنی است که توسط پوست تولید می شود. در پوست سر ، سبوم می تواند حاوی مقادیر زیادی دی هیدروتستوسترون (یا DHT) باشد که هورمون اصلی مسئول طاسی الگوی مردانه است.

سالیسیلیک اسید مستقیماً DHT را در منبع (مانند فیناستراید) مسدود نمی کند یا مسیرهای DHT را به صورت محلی مختل نمی کند ، اما نقش آن در کاهش سطح سبوم ، آن را به ابزاری عالی برای نگه داشتن DHT اضافی و جلوگیری از شرایط پوست سر مانند درماتیت سبوره تبدیل می کند. و شوره سر

پیریتیون روی
روی پیرتیون یک مجموعه فلزی روی است که از تقسیم سلولهای قارچی و باکتریایی جلوگیری کرده و آن را به عنوان ماده مهمی در درمان درماتیت سبوروئیک در می آورد.  

اگرچه پیریتین روی به اندازه برخی دیگر از مواد معمول در شامپوها برای جلوگیری از ریزش مو مطالعه نشده است ، اما نتایج امیدوار کننده ای در مطالعات بالینی نشان داده است. در یک مطالعه ، استفاده از شامپو روی پیرتیون برای مدت 26 هفته افزایش متوسط ​​رشد مو را نشان داد.

روی پیریتیون همچنین به عنوان یک درمان ضد شوره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اگر نگران خشکی پوست یا خارش پوست سر هستید ، آن را به هر شامپویی اضافه می کند.

عصاره Palmetto را دیدم
عصاره نخل اره یک عصاره طبیعی از میوه نخل اره است - یک میوه نیمه گرمسیری که در جنوب شرقی ایالات متحده رشد می کند.

مقادیر کمی از عصاره پالمتو اره ممکن است سطح DHT را در مردان تقریباً نیمی از فیناستراید کاهش دهد. از آنجا که DHT علت اصلی طاسی در مردان است ، این بدان معنی است که پالمتو اره ممکن است به طور بالقوه سرعت ریزش مو را کاهش دهد.  

مهم است که بدانید تمام مطالعات فعلی نشان دهنده ارتباط بین palmetto اره و فعالیت DHT بر روی palmetto اره خوراکی خورده است . مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد palmetto اره کاملاً در جلوگیری از DHT موثر نیست .

این اساساً به این معنی است که هیئت منصفه هنوز در مورد اره نخل حضور ندارد. برخی مطالعات نشان می دهد که این ماده مسدود کننده DHT م effectiveثر است ، در حالی که دیگران مطمئن نیستند. همچنین خطر تعامل آن با مواد م blockثرتر در انسداد DHT مانند فیناستراید وجود دارد.

برخلاف کتوکونازول ، نخل اره ای به طور طبیعی در طبیعت اتفاق می افتد و نتیجه سنتز شیمیایی آزمایشگاهی نیست. اگر به دنبال یک مسدود کننده DHT طبیعی هستید ، شاید ارزش آن را داشته باشید - فقط انتظار نتایج مشابه دارویی را نداشته باشید و اگر قصد استفاده از فیناستراید را دارید به پزشک خود اطلاع دهید که آن را مصرف می کنید.

An eyedropper hovers over a mans hair
درمان ریزش مو
طاسی می تواند اختیاری باشد
خرید ماینوکسیدیلفروشگاه فیناستراید
مواد تشکیل دهنده رشد مو
اره نخل و کتوکونازول - دو ماده مهار کننده DHT که در بالا ذکر کردیم - ممکن است برای جلوگیری از ریزش مو موثر باشد. با این حال ، هیچ یک از این مواد تاثیری قابل اندازه گیری در سرعت و ضخامت رشد موهای شما ندارند.

در زیر ، مواد اصلی رشد مو را ذکر کرده ایم که به دنبال جستجوی آنها در شامپوی ریزش مو در مردان هستید.

بیوتین
بیوتین یک کوآنزیم است که نقش مهمی در کمک به شما در رشد موهای ضخیم ، ضخیم و سالم دارد.

در حالی که بیوتین از ریزش مو جلوگیری نمی کند ، اما تأثیر قابل اندازه گیری در سرعت رشد موهای جدید دارد. این بدان معنی است که اگر در حال حاضر از فیناستراید و ماینوکسیدیل برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می کنید ، ممکن است با استفاده از شامپو یا مکمل بیوتین رشد سریعتر را تجربه کنید .

شایان ذکر است که بیوتین یک ویتامین محلول در آب است و در حال حاضر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بدن شما بتواند آن را از طریق پوست سر جذب کند. در نتیجه ، ارزش دارد با یک مقدار شک و تردید به ادعاهای معجزه مانند مارک های شامپوی بیوتین نزدیک شوید.

مقادیر کمی بیوتین در غذاهایی مانند تخم مرغ ، بادام و سیب زمینی شیرین وجود دارد. با این حال ، برای اکثر افراد ، بهترین راه برای افزایش مصرف بیوتین ، افزودن مکمل بیوتین خوراکی به پشته پیشگیری از ریزش مو است.  

نیاسین
نیاسین که به آن ویتامین B3 نیز گفته می شود ، ویتامین دیگری است که می توانید در بسیاری از شامپوهای ریزش مو در مردان پیدا کنید. مانند بیوتین ، نیاسین و مشتقات آن از نظر علمی افزایش رشد مو را در صورت استفاده موضعی در مناطق رشد مو طی چند ماه نشان می دهد. با این حال ، مهم است که فراخوانیم که این مطالعه آزمایشی از شرکت کنندگان زن استفاده کرده است.

از آنجا که نیاسین DHT را مسدود نمی کند ، از خط موی شما محافظت نمی کند و از نازک شدن تاج سر شما جلوگیری نمی کند. با این حال ، این پتانسیل را دارد که سرعت رشد موهای جدید را افزایش دهد ، به شما کمک می کند پس از شروع فیناستراید و ماینوکسیدیل ، خط موی خود را ضخیم و تقویت کنید.

منبع: فورهیمس

  • ۰۰/۰۳/۱۰
  • پردیس محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی