papar1

  • ۰
  • ۰

شامپو چیست؟

شستن مو یکی از مهمترین اقدامات مراقبت شخصی است که داشتن موهای عالی بسیار ضروری است و اولین قدم در روند شستشو و مراقبت از مو این است که بدانید چه شامپوهایی برای آن مناسب هستند و ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی مناسب است suits hair عبارت است از جستجوی کلمه ای که با نوع مو برچسب آن را که در جعبه شامپو است مطابقت دارد. شامپو یک محصول مراقبت از مو است که برای تمیز کردن پوست سر طراحی شده است . اصطلاح شامپو از طریق هند به زبان انگلیسی وارد شد ، جایی که به آن (شامپو) معروف بود ، که برای تمیز کردن از طریق فشار یا ماساژ استفاده می شد. شستن لباس و تمیز کردن فرش و اتومبیل ، سپس به مو تبدیل شد. در این مقاله با جزئیات بیشتری در مورد شامپو صحبت خواهیم کرد.

 

مواد تشکیل دهنده شامپو

از شامپو برای پاک سازی پوست سر از آلودگی و سایر آلاینده های محیطی ، سبوم ، عرق و سایر مقیاس ها استفاده می شود.مواد موجود در این شامپو در پارامترهای صحیح است. شامپو از اجزای مختلفی به شرح زیر تشکیل شده است: [2] سندیکاها: آنها معمولاً یک جز major اصلی در شامپوها هستند و مولکولهایی هستند که روغنها را جذب و از بین می برند ، زیرا هنگام دوش گرفتن به آنها متصل می شوند و آنها را هنگام شستن مو با آب از بین می برند و 5 ماده شوینده هستند که هرکدام از آنها مجموعه ای متفاوت از خاصیت های تمیز کنندگی. و آرایشگری ، و هر یک از آنها استفاده می کند ، چه بر روی موهای طبیعی یا رنگی ، و این مواد به نوع مو بستگی دارد ، و گروه ضد عفونی کننده ها به شرح زیر است: پاک کننده های آنیونی ، متداول ترین نوع ، از چیزی به نام مبدل های لیپیدی گرفته می شوند که در از بین بردن سبوم از پوست سر و مو بسیار مهم هستند. آنها دارای خواص انتخابی بسیاری هستند و یک پوسته غنی و به راحتی قابل شستشو مانند سولفات L'Oreal تولید می کنند. شوینده های کاتیونی که شوینده های ضعیفی هستند و با شوینده های آنیونی سازگار نیستند ، اما در لطافت موها ، به خصوص برای موهای آسیب دیده بسیار عالی هستند. مواد شوینده غیر یونی ، که سبک ترین مواد شوینده هستند ، به بهبود کیفیت شامپوها کمک می کنند و همچنین می توانند به عنوان یک ضدعفونی کننده ثانویه با پاک کننده های یونی ترکیب شوند. از پاک کننده های آمفوتریک در شامپوی کودکان یا کسانی که از موهای ریز و آسیب دیده رنج می برند استفاده می شود. پاک کننده های طبیعی که از برخی مواد طبیعی مانند پوست صابون و گیاهان پیچک تشکیل شده اند و از نظر توانایی عالی در لطافت موها از یکدیگر متمایز می شوند. نرم کننده: درخشش مو را افزایش می دهد ، به خصوص انواع پروتئینی که به ترمیم شکاف شکاف کمک می کند ، که جذب کراتین می شود به طوری که از مو در برابر شوره سر محافظت می کند. فوم: این حباب های گاز در آب است و هیچ ارتباطی با پاکسازی ندارد. یک افسانه مشهور وجود دارد که می گوید موهایی که کف بیشتری می دهند بهتر تمیز می شوند و این درست نیست ، اما عملکرد آن پخش سریع مواد شوینده روی پوست سر و مو مواد غلیظ کننده (به انگلیسی: Opaififiers): این مواد برای افزایش ویسکوزیته محصول استفاده می شوند و هیچ ارتباطی با پاکسازی مو ندارند و با تغییر در خصوصیات ظاهری و شامپو و نمک (NaCl ) ، می تواند به عنوان نوعی غلیظ کننده استفاده شود. برخی از مواد عایق: مانند استیلن اسید ، که برای استخراج یون های منیزیم و کلسیم استفاده می شود ، که صابونی نامحلول در پوست سر ایجاد می کند و باعث خارش می شود ، علائم درماتیت سبورئیک را افزایش می دهد و به کدر شدن مو کمک می کند. تنظیم کننده های pH ، جایی که PH تعادل PH سر را حفظ می کند ، بنابراین پوست سر و شافت مو را با استفاده از برخی مواد اسیدی مانند اسید گلیکولیک یا اسید سیتریک حفظ می کند . مواد نگهدارنده: این مواد علاوه بر جلوگیری از بسیاری از خطرات سلامتی همراه با آلودگی با میکروب ها و باکتری ها ، در برابر میکروب ها مقاومت کرده و از تجزیه شامپو جلوگیری می کنند ، نمونه هایی از این موارد: بنزوات سدیم است. برخی از مواد اضافی متمایز: مانند ویتامین ها مانند پانتنول ، یا مواد طبیعی مانند روغن درخت چای ، این مواد فواید بسیار خوبی برای سلامتی دارند.

منبع: mawdoo

  • ۰۰/۰۴/۰۱
  • پردیس محمدی

نظرات (۱)

ممنونم خانوم محمدی عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی