papar1

  • ۰
  • ۰

ریزش مو ده ها میلیون زن و مرد در سراسر ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است. اگر ریزش مو شما را نگران کرده است ، با یک متخصص پوست صحبت کنید. آنها می توانند علت را مشخص کنند و درمان مناسب را برای شما توصیه کنند. همچنین اگر برخی شامپوها کمک کنند می توانند به شما اطلاع دهند.

ویلیام یتس ، پزشک ، FACS ، جراح و متخصص ترمیم مو در شیکاگو ، به " WebMD Connect to Care " گفت: "مهم است که درباره بیشتر شامپوها مانند کارواش فکر کنید ." "شما فقط در حال درمان قسمت بیرونی - پوست سر هستید. علت اصلی ریزش مو در زیر کاپوت ، در زیر پوست سر اتفاق می افتد. بنابراین اگر از ریزش موی ژنتیکی رنج می برید ، شامپوها گلوله جادویی نیستند. " در عین حال ، ریزش مو اغلب با سلامت پوست سر همراه است بنابراین اطمینان از داشتن پوست سر سالم فقط کمک خواهد کرد و صدمه ای نخواهد دید.

 

کدام شامپوهای ریزش مو جواب می دهند؟

برای کم پشت کردن مو ، امی فرمن Taub ، MD ، FAAD ، بنیانگذار پیشرفته پوست در شیکاگو ، شامپو و نرم کننده KeraFactor را توصیه می کند . سایر شامپوهایی که ممکن است کمک کنند ، شامپوهایی هستند که با اسید سالیسیلیک پوست سر را لایه برداری کرده و گردش پوست را تقویت می کنند.

تاوب می گوید: "گردش پوست سر احتمالاً تنها است ، یک کاری که می توانید در خانه انجام دهید تا به آن کمک کنید." "به عنوان مثال ، یک دوش آب گرم بگیرید و یک پوست خوب با شامپو به پوست سر خود بدهید."

Taub همچنین می گوید شامپوهای ریزش مو حاوی هیدروکورتیزون 1٪ یا کتوکونازول 1٪ می توانند ارزش امتحان را داشته باشند.

یتس شامپوهای تهیه شده با دانه کدو تنبل ، ریشه یوکا و بیوتین را توصیه می کند. وی یکی را به نام شامپوی ضخیم کننده دکتر یتس تولید کرد. یتس می گوید: "این شامپو برای ضخیم شدن تارهای مو و بهبود حالت کلی و احساس کم پشتی موها بسیار مثر است." "این باعث بهبود موهای شما در طی دو تا سه بار شستشو می شود."

 

از کدام شامپوها باید خودداری کنید؟

گوگرد: پرهیز از شامپو ضد ریزش مو که حاوی گوگرد هستند و این باعث ریزش موی شما می شود بسیار مهم است . Taub می گوید: "گرچه گوگرد اجازه می دهد تا شامپوها به خوبی کف شوند ، اما روغن ها را از پوست سر شما می زداید و باعث خشک شدن و شکستن موهای شما می شود." "

شامپوهای "ضخیم کننده": همچنین ممکن است بخواهید از شامپوها و نرم کننده های ضخیم کننده با احتیاط استفاده کنید. Taub می گوید: "استفاده بیش از حد می تواند منافذ پوست را مسدود کند ، که به نوبه خود پوست را از اکسیژن محدود می کند و منجر به افزایش التهاب می شود."

کافئین و گیاهان: از شامپوهایی که حاوی کافئین و گیاهان دیگر هستند خودداری کنید. تائب می گوید: "آنها در بازار رایج هستند اما پایه علمی مشخصی ندارند." کافئین باعث انقباض عروق می شود و جریان خون را محدود می کند. هنگام حمایت از رشد مو ، شما می خواهید از جریان خون سالم به ریشه مو پشتیبانی کنید تا اکسیژن و مواد مغذی را تحویل دهد.

 

اکنون کمک بگیرید

اگر دچار ریزش مو شده اید ، منتظر کمک نباشید. هرچه علائم ریزش مو را زودتر برطرف کنید ، احتمال جلوگیری از آسیب برگشت ناپذیر بیشتر است. امروز با یک متخصص پزشکی صحبت کنید تا سفر خود را به موهای پرتر آغاز کنید

منبع: webmd

  • ۰۰/۰۴/۰۸
  • پردیس محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی