papar1

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ریزش مو ده ها میلیون زن و مرد در سراسر ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است. اگر ریزش مو شما را نگران کرده است ، با یک متخصص پوست صحبت کنید. آنها می توانند علت را مشخص کنند و درمان مناسب را برای شما توصیه کنند. همچنین اگر برخی شامپوها کمک کنند می توانند به شما اطلاع دهند.

ویلیام یتس ، پزشک ، FACS ، جراح و متخصص ترمیم مو در شیکاگو ، به " WebMD Connect to Care " گفت: "مهم است که درباره بیشتر شامپوها مانند کارواش فکر کنید ." "شما فقط در حال درمان قسمت بیرونی - پوست سر هستید. علت اصلی ریزش مو در زیر کاپوت ، در زیر پوست سر اتفاق می افتد. بنابراین اگر از ریزش موی ژنتیکی رنج می برید ، شامپوها گلوله جادویی نیستند. " در عین حال ، ریزش مو اغلب با سلامت پوست سر همراه است بنابراین اطمینان از داشتن پوست سر سالم فقط کمک خواهد کرد و صدمه ای نخواهد دید.

 

کدام شامپوهای ریزش مو جواب می دهند؟

برای کم پشت کردن مو ، امی فرمن Taub ، MD ، FAAD ، بنیانگذار پیشرفته پوست در شیکاگو ، شامپو و نرم کننده KeraFactor را توصیه می کند . سایر شامپوهایی که ممکن است کمک کنند ، شامپوهایی هستند که با اسید سالیسیلیک پوست سر را لایه برداری کرده و گردش پوست را تقویت می کنند.

تاوب می گوید: "گردش پوست سر احتمالاً تنها است ، یک کاری که می توانید در خانه انجام دهید تا به آن کمک کنید." "به عنوان مثال ، یک دوش آب گرم بگیرید و یک پوست خوب با شامپو به پوست سر خود بدهید."

Taub همچنین می گوید شامپوهای ریزش مو حاوی هیدروکورتیزون 1٪ یا کتوکونازول 1٪ می توانند ارزش امتحان را داشته باشند.

یتس شامپوهای تهیه شده با دانه کدو تنبل ، ریشه یوکا و بیوتین را توصیه می کند. وی یکی را به نام شامپوی ضخیم کننده دکتر یتس تولید کرد. یتس می گوید: "این شامپو برای ضخیم شدن تارهای مو و بهبود حالت کلی و احساس کم پشتی موها بسیار مثر است." "این باعث بهبود موهای شما در طی دو تا سه بار شستشو می شود."

 

از کدام شامپوها باید خودداری کنید؟

گوگرد: پرهیز از شامپو ضد ریزش مو که حاوی گوگرد هستند و این باعث ریزش موی شما می شود بسیار مهم است . Taub می گوید: "گرچه گوگرد اجازه می دهد تا شامپوها به خوبی کف شوند ، اما روغن ها را از پوست سر شما می زداید و باعث خشک شدن و شکستن موهای شما می شود." "

شامپوهای "ضخیم کننده": همچنین ممکن است بخواهید از شامپوها و نرم کننده های ضخیم کننده با احتیاط استفاده کنید. Taub می گوید: "استفاده بیش از حد می تواند منافذ پوست را مسدود کند ، که به نوبه خود پوست را از اکسیژن محدود می کند و منجر به افزایش التهاب می شود."

کافئین و گیاهان: از شامپوهایی که حاوی کافئین و گیاهان دیگر هستند خودداری کنید. تائب می گوید: "آنها در بازار رایج هستند اما پایه علمی مشخصی ندارند." کافئین باعث انقباض عروق می شود و جریان خون را محدود می کند. هنگام حمایت از رشد مو ، شما می خواهید از جریان خون سالم به ریشه مو پشتیبانی کنید تا اکسیژن و مواد مغذی را تحویل دهد.

 

اکنون کمک بگیرید

اگر دچار ریزش مو شده اید ، منتظر کمک نباشید. هرچه علائم ریزش مو را زودتر برطرف کنید ، احتمال جلوگیری از آسیب برگشت ناپذیر بیشتر است. امروز با یک متخصص پزشکی صحبت کنید تا سفر خود را به موهای پرتر آغاز کنید

منبع: webmd

  • پردیس محمدی
  • ۰
  • ۰

شامپو چیست؟

شستن مو یکی از مهمترین اقدامات مراقبت شخصی است که داشتن موهای عالی بسیار ضروری است و اولین قدم در روند شستشو و مراقبت از مو این است که بدانید چه شامپوهایی برای آن مناسب هستند و ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی مناسب است suits hair عبارت است از جستجوی کلمه ای که با نوع مو برچسب آن را که در جعبه شامپو است مطابقت دارد. شامپو یک محصول مراقبت از مو است که برای تمیز کردن پوست سر طراحی شده است . اصطلاح شامپو از طریق هند به زبان انگلیسی وارد شد ، جایی که به آن (شامپو) معروف بود ، که برای تمیز کردن از طریق فشار یا ماساژ استفاده می شد. شستن لباس و تمیز کردن فرش و اتومبیل ، سپس به مو تبدیل شد. در این مقاله با جزئیات بیشتری در مورد شامپو صحبت خواهیم کرد.

 

مواد تشکیل دهنده شامپو

از شامپو برای پاک سازی پوست سر از آلودگی و سایر آلاینده های محیطی ، سبوم ، عرق و سایر مقیاس ها استفاده می شود.مواد موجود در این شامپو در پارامترهای صحیح است. شامپو از اجزای مختلفی به شرح زیر تشکیل شده است: [2] سندیکاها: آنها معمولاً یک جز major اصلی در شامپوها هستند و مولکولهایی هستند که روغنها را جذب و از بین می برند ، زیرا هنگام دوش گرفتن به آنها متصل می شوند و آنها را هنگام شستن مو با آب از بین می برند و 5 ماده شوینده هستند که هرکدام از آنها مجموعه ای متفاوت از خاصیت های تمیز کنندگی. و آرایشگری ، و هر یک از آنها استفاده می کند ، چه بر روی موهای طبیعی یا رنگی ، و این مواد به نوع مو بستگی دارد ، و گروه ضد عفونی کننده ها به شرح زیر است: پاک کننده های آنیونی ، متداول ترین نوع ، از چیزی به نام مبدل های لیپیدی گرفته می شوند که در از بین بردن سبوم از پوست سر و مو بسیار مهم هستند. آنها دارای خواص انتخابی بسیاری هستند و یک پوسته غنی و به راحتی قابل شستشو مانند سولفات L'Oreal تولید می کنند. شوینده های کاتیونی که شوینده های ضعیفی هستند و با شوینده های آنیونی سازگار نیستند ، اما در لطافت موها ، به خصوص برای موهای آسیب دیده بسیار عالی هستند. مواد شوینده غیر یونی ، که سبک ترین مواد شوینده هستند ، به بهبود کیفیت شامپوها کمک می کنند و همچنین می توانند به عنوان یک ضدعفونی کننده ثانویه با پاک کننده های یونی ترکیب شوند. از پاک کننده های آمفوتریک در شامپوی کودکان یا کسانی که از موهای ریز و آسیب دیده رنج می برند استفاده می شود. پاک کننده های طبیعی که از برخی مواد طبیعی مانند پوست صابون و گیاهان پیچک تشکیل شده اند و از نظر توانایی عالی در لطافت موها از یکدیگر متمایز می شوند. نرم کننده: درخشش مو را افزایش می دهد ، به خصوص انواع پروتئینی که به ترمیم شکاف شکاف کمک می کند ، که جذب کراتین می شود به طوری که از مو در برابر شوره سر محافظت می کند. فوم: این حباب های گاز در آب است و هیچ ارتباطی با پاکسازی ندارد. یک افسانه مشهور وجود دارد که می گوید موهایی که کف بیشتری می دهند بهتر تمیز می شوند و این درست نیست ، اما عملکرد آن پخش سریع مواد شوینده روی پوست سر و مو مواد غلیظ کننده (به انگلیسی: Opaififiers): این مواد برای افزایش ویسکوزیته محصول استفاده می شوند و هیچ ارتباطی با پاکسازی مو ندارند و با تغییر در خصوصیات ظاهری و شامپو و نمک (NaCl ) ، می تواند به عنوان نوعی غلیظ کننده استفاده شود. برخی از مواد عایق: مانند استیلن اسید ، که برای استخراج یون های منیزیم و کلسیم استفاده می شود ، که صابونی نامحلول در پوست سر ایجاد می کند و باعث خارش می شود ، علائم درماتیت سبورئیک را افزایش می دهد و به کدر شدن مو کمک می کند. تنظیم کننده های pH ، جایی که PH تعادل PH سر را حفظ می کند ، بنابراین پوست سر و شافت مو را با استفاده از برخی مواد اسیدی مانند اسید گلیکولیک یا اسید سیتریک حفظ می کند . مواد نگهدارنده: این مواد علاوه بر جلوگیری از بسیاری از خطرات سلامتی همراه با آلودگی با میکروب ها و باکتری ها ، در برابر میکروب ها مقاومت کرده و از تجزیه شامپو جلوگیری می کنند ، نمونه هایی از این موارد: بنزوات سدیم است. برخی از مواد اضافی متمایز: مانند ویتامین ها مانند پانتنول ، یا مواد طبیعی مانند روغن درخت چای ، این مواد فواید بسیار خوبی برای سلامتی دارند.

منبع: mawdoo

  • پردیس محمدی